neděle 23. srpna 2015

3. Reakce na sagan.blog o Turínském pláně ...




Neskutečně zmanipulovaný a lživý blog o Turínském plátně .

odkaz na blog :  http://sagan.blog.cz/0707/turinske-platno

Je nesmysl z vědeckého hlediska hledat vysvětlení obrazu z turínského plátna v malířském umění z období 1260 - 1390 podle určení radiokarbonové datace z roku 1988, protože datace byla provedena ze vzorku z mladší napletené bavlněné záplaty, která byla obarvena . Barvivo, pigment a bavlna se nikde jinde na plátně nenachází. Tyto fakta dokládá akceptovaná vědecká studie Raymonda N. Rogerse z roku 2004 viz :

odkaz : http://www.shroud.it/ROGERS-3.PDF

a studie  Joseph G. Marino a M. Sue Benford

odkaz : http://www.ohioshroudconference.com/papers/p09.pdf

Autor sagan.blogu porovnává umění středověku s vyobrazením na Turínském plátně na základě podobných rysů tváře Ježíše s naprosto zavádějící vědeckou metodikou. Na Turínském plátně není pigment a ani barvivo, které by tuto teorii vědecky podložilo. Dále se dopouští nesmyslného tvrzení, že plátno je z tohoto období na základě radiokarbonové datace z roku 1988, která byla již zpochybněna a označena za chybně provedenou z mladšího vzorku právě z období středověku.





Níže je zřetelná rozdílnost mezi plochou malbou a prostorovou perspektivou Turínského plátna. Podobnou stylizaci kresby vidíme na mnohých malbách té doby a tváře žen i mužů vykazují podobné útlé rysy v tvářích. Podoba Ježíše Krista se evidentně pojí k Turínskému plátnu, ale ne z důvodu jeho prozatím vyloučeného středověkého původu, ale z důvodu zobrazování JK napříč dějinami , kdy umělci museli znát obraz z Turínského plátna nebo starší kresby z období Ježíše, které nemáme k dispozici. Kresby tváří vykazují značnou podobnou stylizaci té doby, jsou nerealistické a značně s naivistickým nádechem a deformací. Naproti tomu je Turínské plátno fotografickým negativem s prostorovou perspektivou a 3D efektem a hnědé stopy , které tvoří obraz tváře a těla není barvivo, pigment, ale zahnědlá celulóza vyextrahovaná z vláken lnu vědě doposud neznámým procesem na 3 mm povrchu vnějších vláken plátna, které přiléhaly k tělu .











Ježíš zobrazovaný v umění : 











Pray kodex : doba vzniku  ( 1192-1195 )


Podle autora sagan.blog je vyobrazená na Pray kodexu ve spodní části obrazu dlažba a nikoliv Turínské plátno se stopami po požáru ve tvaru písmene L .  Dle mého názoru je to čistá spekulace podbarvená ateistickým a skeptickým předpokladem, který nemůže připustit, že Turínské plátno je starší než radiokarbonové určení datace, která je stejně z vědeckého hlediska neplatná. Pro svůj kýžený ideový závěr je schopen pozbýt zákony přírody a nechá na vzdory gravitaci vznášet těžkou kamennou dlažbu. Wikipedia nechala dokonce vznést těžkou náhrobní kamennou desku ....

Myslím si, že takto manipulovaná data neslouží k pochopení k tomu co Turínské plátno představuje a co nám má z vědeckého hlediska o sobě zdělit. Takovéto zdánlivě logické konstrukce odporují fyzikálním zákonům a nahrávají jen ideologickému kýženému závěru bez jakéhokoliv důkazu, že Turínské plátno je středověký padělek . 










Další rozpory uvedené autorem sagan.blog jsou naznačeny v kapitole 4. Snahy o reprodukce Turínského plátna a všech dalších kapitolách tohoto blogu ... 






Žádné komentáře:

Okomentovat